En lögn blir lätt en sanning när den kommer innifrån!

Funderar över hur man ska läsa sitt känsloregister. Hur man sorterar bland sina känslor för att hitta dom som är äkta. För visst kan man inte känna såhär många saker samtidigt? Kan man ändra en känsla så fort så de olika kan räknas i tvåsiffriga minuter?

Lycka, hat, ensamhet, tillfredställelse, motivation, ilska, glädje, nedvärdering, kärlek.

Inom loppet av ett dygn. Impulser, som planeras att genomföras men glöms bort när en annan känsla inträffar. Beslut som i efterhand tacksamts inte togs, vilka följder hade det blivit? I efterhand inte kunna förstå sin tidigare känsla, sortera bort den med ett litet skratt och skämta om att man är konstig.
Kanske gått miste om bra tankar som man tappat på vägen. Som kunde ha gynnat ens liv, men som glömdes bort fortare än man hunnit handla efter dem.

Lite funderingar i väntan på tidens framfart. Som att tiden inte är min förens den blir ett visst klockslag. Att tiden mellan nu och då, är en pause, en väntan.
Min tid är delad i två delar.

Den ena är tiden som bara försvinner, där jag inte lever i nuet, där jag väntar på framtiden.
Den andra delen är den då jag tar vara på stunden, lever ut den med all kraft och sparar den lyckan och glädjen den ger mig, till de stunder jag behöver fina minnen.



Kommentarer
Postat av: M

så sant det där att tiden är delad i två. försöka trycka ihop dom typ

2012-08-11 @ 07:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0